Betongsmykker

by - 10:23

Hobbykunst har fått inn betong som er beregnet på smykkelaging fra Rayher. Denne betongen er veldig finkornet. Det finnes flere forskjellige former, og her har jeg brukt 3 av de. 



Det er ikke mye betong som skal til hvert smykke så 4-5 teskjeer er mer enn nok til 3-4 smykker. Bruk en skje eller en pinne for å passe på at betongen legger seg godt på oversiden av hullet. De første smykkene jeg prøvde på endte opp med å mangle litt betong. 



La smykkene ligge å tørke før du tar de ut av formene. Er de ikke helt tørre så kan de fort knekke. Jeg lot de tørke over natta. 


Man kan bruke både lim som er beregnet på bladgull eller som her dobbelsidig tape. På dette smykket har jeg brukt smal tape. Trykker det godt på smykket før jeg tar av baksiden. 



Legg på bladgull/sølv/kobber som dekker limoverflaten. Gjør ingenting at det havner utenfor. Jeg bruker en pensel for å legge det på og for å få trykket det godt ned. Deretter tar jeg å pusser rundt limkantene med penselen for å fjerne alt som er til overs. 


Setter deretter på en ring på smykket, trer lærsnor og en perle på. 



Her er 3 av smykkene som jeg har lagd. 2 med kobber og 1 med sølv


You May Also Like

0 kommentarer